Incident manager Amersfoort


Amersfoort

Introductie

Ben jij de persoon met een duidelijke strategie en visie, die het ook nog eens heerlijk vind om te werken met veel vrijheid? Waardoor jij onze opdrachtgever naar een hoger niveau kan brengen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de organisatie

Bij onze opdrachtgever is het incidentproces een belangrijke factor in de samenwerking met haar klanten en dus ook in de klanttevredenheid. Afdelingen zijn voor hun dienstverlening in belangrijke mate afhankelijk van de systemen, het belang van een goede afhandeling van verstoringen daarop is om die reden groot. De verstoringen raken zowel de IT als het productieproces, waarmee deze functie maakt dat je door het hele bedrijf (van links naar rechts en van boven naar beneden) je weg moet kunnen vinden en ook met klanten makkelijk op alle niveaus moet kunnen schakelen. Dit maakt de functie meer dan uitdagend en afwisselend!

Wat ga je doen?

Als Incident Manager bij onze opdrachtgever opereer je op het snijvlak van Business en IT. Je schakelt zowel met klanten, business partners als met medewerkers. Je kent je weg in de IT organisatie, hebt een gedegen technische basis of kan je die snel eigen maken, kan de impact van verstoring bij klanten goed inschatten en dit ook overbrengen.

De rol is bepalend voor de invulling van het Incident management proces. In het systeem van onze opdrachtgever wordt de administratie bijgehouden van ongeveer een miljoen klanten. De complexiteit van de rol wordt bepaald door het noodzakelijke inzicht in de samenhang tussen proces en het systeem bij in-en externe klanten en de daarbij horende IT componenten.

Je bent verantwoordelijk voor een optimale procesgang van geëscaleerde incidenten in de gevallen dat het reguliere incidentproces ter afhandeling van incidenten niet meer volstaat. Je bent bevoegd om, ook buiten de eigen afdeling, het incidentmanagement proces te sturen, te escaleren en mensen op elk niveau aan te spreken op activiteiten die het IM en het RCA proces raken. Je bent in staat om ad hoc werkgroepen samen te stellen en aan te sturen. Met als doel om incidenten zo snel mogelijk opgelost te krijgen en de impact voor de klant te minimaliseren. Belangrijke eigenschappen en vaardigheden zijn dan ook daadkrachtig en doortastend, communicatief vaardig, stressbestendig, analytisch en ongevoelig voor hiërarchische verhoudingen. Je straalt rust en vertrouwen uit.

De Incident Manager is verantwoordelijk voor:

  • Proactief onderzoeken van incidenten en het verzorgen van trendanalyses;
  • Continue verbetering van processen;
  • Procesbewaking in de gehele keten, afgesproken SLA’s met klanten bewaken;
  • Het (laten) oplossen van de geëscaleerde incidenten. Hierbij ben je verantwoordelijk voor de procesgang;
  • Gesprekspartner richting o.a. directie en management m.b.t. het incidentmanagementproces;
  • Controleren c.q. zorgdragen voor een optimale vastlegging van het geëscaleerde incident en voortgang van de oplossing;
  • Effectieve communicatie richting de interne organisatie en klanten;
  • Coördinatie/procesbewaking RCA-proces;
  • Vraagbaak en eerste aanspreekpunt voor de Servicedesk;
  • Samenwerking met test coördinatie/releasemanagement.

Wie ben jij?

De Incident Manager die zij zoeken heeft een duidelijke strategie en visie op het incident proces en kan deze goed uitdragen, is tevens in staat om de keten te beïnvloeden en zijn of haar kennis over te dragen. Tevens draag je bij aan een gedegen proces rondom Root Cause Analyse (RCA).

Je beschikt over een flexibele, daadkrachtige houding. Je bent hierbij in staat om op verschillende niveaus te communiceren en te ageren, van medewerkersniveau tot directie.

En verder heb je:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • ITIL-Foundation;
  • Ervaring met het opzetten en verbeteren van het Incident Management proces;
  • Ervaring met het RCA-proces;
  • ITIL Managing Professional is een pré;
  • Brede kennis van IT-technieken en -processen;
  • Ervaring met Agile/Scrum werken.

Wat doen wij voor jou?

Wij bieden je een uitdagende functie in een dynamische, complexe omgeving. Hierin kun je je talenten kwijt en is er veel ruimte voor initiatieven en persoonlijke ontwikkeling.

Meer informatie of direct solliciteren?

    Spreekt deze functie je heel erg aan neem dan contact op met Theo. Je kan Theo bereiken via:
  • e-mail: Ict@flexvak.nl;
  • telefonisch: 033-2022288 of 0652591751;
  • of via het inschrijfformulier aan de rechterkant.

Flexvak ICT
Wij zijn op zoek naar jou

Al jaren ervaring Persoonlijke benadering Salaris volgens CAO
Goed opgeleid personeel Flexibele vakmensen Begeleiding vanuit Flexvak ICT